Onze visie
Op de Kriekenhof zien wij het ondersteunen en begeleiden van kinderen als onze belangrijkste taak. Wij willen hierbij onze kinderen de waarden en normen meegeven die horen bij onze christelijke identiteit. Daarnaast vinden wij het belangrijk een onderwijsleersituatie te scheppen waarin sprake is van een stabiele en veilige omgeving. De kinderen profiteren van een duidelijke doorgaande lijn. Wij dagen de kinderen uit en streven naar het cognitieve niveau dat bij hen past. Naast cognitieve uitdaging, vinden wij ook de sociaal emotionele ontwikkeling, creatieve vakken en bewegingsonderwijs belangrijk. Deze facetten samen vormen ons onderwijs.
- Samenwerken
- Modelleren
- Leeromgeving inrichten
- De leerkracht heeft een modellerende en instruerende rol in het leerproces.
- De leeromgeving moet uitnodigend en uitdagend zijn en is van alle benodigdheden voorzien.
- De leerlijnen zijn de leidraad voor ons lesgeven. Daarnaast gebruiken we verschillende verwerkingsvormen om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de ontwikkelingsmogelijkheden van de leerlingen.
De leerkracht doet er toe! Om deze reden volgen wij actief na- en bijscholing en werken we op deze manier aan onze eigen ontwikkeling. We zijn in ons gedrag en communicatie het rolmodel voor de kinderen, ouders en derden.
Om bovenstaande te kunnen bereiken, is het voor de Kriekenhof belangrijk een actieve interactie met ouders en derden te hebben. Wij streven er naar dat er een positief beeld heerst in de omgeving over de Kriekenhof. De directeur creëert rust, ruimte en structuur in de school. Hierbij ondersteunt zij de leerkrachten pro- actief door het geven van feedback. De directeur is het gezicht van de school voor ouders en kinderen.