fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

groep 5/6

Zo de eerste schoolweken zitten erop. We hebben de eerste weken veel aandacht besteed aan groepsvorming dmv allerlei groepsvormende activiteiten. Ook stonden de kernwaarden van De Kriekenhof centraal:

  • We zijn enthousiast en vinden het fijn om een onderdeel van de Kriekenhof te zijn.
  • Op De Kriekenhof laten we merken, hoe we rustig kunnen (samen)werken 
  • Voor elkaar en de spullen zorgen we goed, bij ons op school zijn we verantwoordelijk en weten we hoe dat moet.
  • Groot of klein, jongen of meid, wij genieten van deze veelzijdigheid. Wees wie je bent en gebruik je talent!



Voor rekenen hebben we een nieuwe methode waar we nog wel een aantal opstartproblemen mee gehad hebben. Nu na een aantal weken, gaat het de meeste leerlingen goed af. Groep 5 is vooral bezig geweest met getallen, tafels, klokkijken (heel/half uur en kwartieren).

Groep 6 is bezig geweest met de opbouw van getallen, splitsen van getallen, klokkijken (minuten). En als afsluiting van het blok hebben de kinderen geleerd wat palindroom getallen zijn.

 

De kinderen hebben bij taal geleerd wat voorzetsel,telwoorden en pictogrammen zijn, groep 6. Groep 5 heeft geleerd wat werkwoorden, samenstellingen en zelfstandig naamwoorden zijn. 

 

De kinderen hebben deze periode kennisgemaakt met het bespelen van een keyboard.

Ze krijgen dit schooljaar gym van een vakleerkracht. De kinderen vinden dit echt heel leuk.

 

Volgende maand hebben we het project Reis mee, gevolgd door trouwen.



We zijn deze maand gestart met de kinderboekenweek, er liepen een aantal reizigers op het plein. Alle kinderen hadden hun lievelingsboek meegenomen, dit was hun ticket om mee “Op reis “te mogen.

De kinderen hebben elkaar kunnen vertellen over hun lievelingsboek tijdens de speeddate sessies die we gehouden hebben. Heel leuk om te zien en te horen hoe enthousiast de kinderen over hun boek konden vertellen. Zelfs zo goed dat andere kinderen een briefje wilden met de titel en schrijver erop om zelf het boek te gaan lezen.

We hebben voorgelezen uit het boek “Pech onderweg”, een boek geschreven door Tosca Menten en Jozua Douglas. 

 

We hebben ook onze eerste verkeersles buiten gehad. De kinderen zijn met de fiets op pad geweest. Het was fijn dat er een aantal moeders waren die dit met de kinderen konden doen.

De kinderen hadden deze maand ook cultuurcircuit, dit stond natuurlijk in het teken Reis mee Bij drama werden vervoersmiddelen uitgebeeld, Bij knutselen werd een racewagen gemaakt en bij muziek werden er liedjes gezongen die te maken hadden met reizen…

We hebben natuurlijk ook gewoon les gehad. Zo hebben we al een toets van aardrijkskunde, nieuwsbegrip en spelling gehad.  

  

Na de herfstvakantie zijn we begonnen met het thema  “Trouwen”, het vervolg op het project Reis mee. Juf Sanneke is namelijk getrouwd de vrijdag voor de herfstvakantie. Nu gaan we nog met elkaar werken over dit leuke feest, we hebben trouwkaarten gemaakt, er hangen mooie jurken in de klas… En er komt nog een leuke afsluiting.